XIV Letnie Kursy Metodyczne Muzyki Dawnej
Od ponad dziesięciu lat nasza Szkoła współorganizuje Letnie Kursy Metodyczne Muzyki Dawnej.
W tym roku, z powodu zagrożenia epidemicznego, z uwagi na bezpieczeństwo uczestników i wykładowców, czternasta edycja LKMMD odbyła się wyłącznie w formie zdalnej.
Na stronie internetowej www.muzykadawna.org opublikowane zostało 20 wideowykładów, których tematyka dotyczy zagadnień metodycznych i wykonawczych z zakresu muzyki dawnej.
-
- Akordy i ornamentacja na instrumentach szarpanych – Anton Birula/ Anna Kowalska-Birula
- Frazowanie w tekście interpretowanym. Jak tekst drukowany zamienić w żywą wypowiedź – dr Małgorzata Kaczmarska-Ferenc
- Analiza deklamacyjnego znaczenia ornamentacji na przykładzie Adagio BWV 1001 J.S. Bacha – prof. Daniel Deuter
- Madrigale spirituale – Aquilino Coppini i jego kontrafaktury V księgi madrygałów Claudia Monteverdiego – dr Agnieszka Budzińska-Bennett
- „Między cyfrą a kolorem” – wstęp do improwizacji na basie cyfrowanym w oparciu o formę preludium niemenzurowanego i miniatury programowej J.J. Frobergera – dr Anna Urszula Kucharska
- Metodyka nauczania gry na organach w świetle standardów wykonawstwa historycznie poinformowanego jako jedna z dróg do repertuaru intawolacji organowych – dr Maria Erdman
- Johann Sebastian Bach – solowe utwory skrzypcowe i wiolonczelowe BWV 1001-1012 – przewodnik metodyczny – prof. Markus Möllenbeck
- Podstawy retoryki muzycznej w kontekście wybranych dzieł H.I.F. Bibera – Michał Marcinkowski
- Das Wohltemperierte Klavier Johanna Sebastiana Bacha – emocje pod kontrolą – prof. dr hab. Urszula Bartkiewicz
- Zrozumieć kompozytora – prezentacja na przykładzie procesu tworzenia inwencji dwugłosowej – Maria Szreder
- Ukryte struktury taneczne: o czasie i frazowaniu w muzyce barokowej – Peter Frankenberg
- Smartfon + muzyka dawna = improwizacja – Marcin Tarnawski
- Strojenie klawesynu, (dawne) temperacje – Jacek Guzowski
- O intonacji i regulacji klawesynu – Michał Koszel
- Jak dobrze grać na klawikordzie – według C. Ph. E. Bacha i E. W. Wolfa – dr Maria ErdmanBasso continuo. Co to właściwie jest to basso continuo? – dr hab. Ewa Mrowca i dr Jakub Kościukiewicz
- Reguła oktawy i jej użyteczność w nauce improwizacji – dr Dorota Zimna
- Problemy techniczno-wykonawcze początkującego gambisty – Karolina Koślacz
- Poradnik antytremiarski – Ewa Biały
- Suita w tańcu dworskim – Romana Agnel
Polecamy!