XIV LKMMD 2020

XIV Letnie Kursy Metodyczne Muzyki Dawnej

Od ponad dziesięciu lat nasza Szkoła współorganizuje Letnie Kursy Metodyczne Muzyki Dawnej.
W tym roku, z powodu zagrożenia epidemicznego, z uwagi na bezpieczeństwo uczestników i wykładowców, czternasta edycja LKMMD odbyła się wyłącznie w formie zdalnej.
Na stronie internetowej www.muzykadawna.org opublikowane zostało 20 wideowykładów, których tematyka dotyczy zagadnień metodycznych i wykonawczych z zakresu muzyki dawnej.

    • Akordy i ornamentacja na instrumentach szarpanych – Anton Birula/ Anna Kowalska-Birula
    • Frazowanie w tekście interpretowanym. Jak tekst drukowany zamienić w żywą wypowiedź – dr Małgorzata Kaczmarska-Ferenc
    • Analiza deklamacyjnego znaczenia ornamentacji na przykładzie Adagio BWV 1001 J.S. Bacha – prof. Daniel Deuter
    • Madrigale spirituale – Aquilino Coppini i jego kontrafaktury V księgi madrygałów Claudia Monteverdiego – dr Agnieszka Budzińska-Bennett
    • „Między cyfrą a kolorem” – wstęp do improwizacji na basie cyfrowanym w oparciu o formę preludium niemenzurowanego i miniatury programowej J.J. Frobergera – dr Anna Urszula Kucharska
    • Metodyka nauczania gry na organach w świetle standardów wykonawstwa historycznie poinformowanego jako jedna z dróg do repertuaru intawolacji organowych – dr Maria Erdman
    • Johann Sebastian Bach – solowe utwory skrzypcowe i wiolonczelowe BWV 1001-1012 – przewodnik metodyczny – prof. Markus Möllenbeck
    • Podstawy retoryki muzycznej w kontekście wybranych dzieł H.I.F. Bibera – Michał Marcinkowski
    • Das Wohltemperierte Klavier Johanna Sebastiana Bacha – emocje pod kontrolą – prof. dr hab. Urszula Bartkiewicz
    • Zrozumieć kompozytora – prezentacja na przykładzie procesu tworzenia inwencji dwugłosowej – Maria Szreder
    • Ukryte struktury taneczne: o czasie i frazowaniu w muzyce barokowej – Peter Frankenberg
    • Smartfon + muzyka dawna = improwizacja – Marcin Tarnawski
    • Strojenie klawesynu, (dawne) temperacje – Jacek Guzowski
    • O intonacji i regulacji klawesynu – Michał Koszel
    • Jak dobrze grać na klawikordzie – według C. Ph. E. Bacha i E. W. Wolfa – dr Maria ErdmanBasso continuo. Co to właściwie jest to basso continuo? – dr hab. Ewa Mrowca i dr Jakub Kościukiewicz
    • Reguła oktawy i jej użyteczność w nauce improwizacji – dr Dorota Zimna
    • Problemy techniczno-wykonawcze początkującego gambisty – Karolina Koślacz
    • Poradnik antytremiarski – Ewa Biały
    • Suita w tańcu dworskim – Romana Agnel

Polecamy!

 

Skip to content