Style Selector
Layout Style
Boxed Background Patterns
Boxed Background Images
Color Scheme

XIV LKMMD 2020

XIV Letnie Kursy Metodyczne Muzyki Dawnej

Od ponad dziesięciu lat nasza Szkoła współorganizuje Letnie Kursy Metodyczne Muzyki Dawnej.
W tym roku, z powodu zagrożenia epidemicznego, z uwagi na bezpieczeństwo uczestników i wykładowców, czternasta edycja LKMMD odbyła się wyłącznie w formie zdalnej.
Na stronie internetowej www.muzykadawna.org opublikowane zostało 20 wideowykładów, których tematyka dotyczy zagadnień metodycznych i wykonawczych z zakresu muzyki dawnej.

    • Akordy i ornamentacja na instrumentach szarpanych – Anton Birula/ Anna Kowalska-Birula
    • Frazowanie w tekście interpretowanym. Jak tekst drukowany zamienić w żywą wypowiedź – dr Małgorzata Kaczmarska-Ferenc
    • Analiza deklamacyjnego znaczenia ornamentacji na przykładzie Adagio BWV 1001 J.S. Bacha – prof. Daniel Deuter
    • Madrigale spirituale – Aquilino Coppini i jego kontrafaktury V księgi madrygałów Claudia Monteverdiego – dr Agnieszka Budzińska-Bennett
    • „Między cyfrą a kolorem” – wstęp do improwizacji na basie cyfrowanym w oparciu o formę preludium niemenzurowanego i miniatury programowej J.J. Frobergera – dr Anna Urszula Kucharska
    • Metodyka nauczania gry na organach w świetle standardów wykonawstwa historycznie poinformowanego jako jedna z dróg do repertuaru intawolacji organowych – dr Maria Erdman
    • Johann Sebastian Bach – solowe utwory skrzypcowe i wiolonczelowe BWV 1001-1012 – przewodnik metodyczny – prof. Markus Möllenbeck
    • Podstawy retoryki muzycznej w kontekście wybranych dzieł H.I.F. Bibera – Michał Marcinkowski
    • Das Wohltemperierte Klavier Johanna Sebastiana Bacha – emocje pod kontrolą – prof. dr hab. Urszula Bartkiewicz
    • Zrozumieć kompozytora – prezentacja na przykładzie procesu tworzenia inwencji dwugłosowej – Maria Szreder
    • Ukryte struktury taneczne: o czasie i frazowaniu w muzyce barokowej – Peter Frankenberg
    • Smartfon + muzyka dawna = improwizacja – Marcin Tarnawski
    • Strojenie klawesynu, (dawne) temperacje – Jacek Guzowski
    • O intonacji i regulacji klawesynu – Michał Koszel
    • Jak dobrze grać na klawikordzie – według C. Ph. E. Bacha i E. W. Wolfa – dr Maria ErdmanBasso continuo. Co to właściwie jest to basso continuo? – dr hab. Ewa Mrowca i dr Jakub Kościukiewicz
    • Reguła oktawy i jej użyteczność w nauce improwizacji – dr Dorota Zimna
    • Problemy techniczno-wykonawcze początkującego gambisty – Karolina Koślacz
    • Poradnik antytremiarski – Ewa Biały
    • Suita w tańcu dworskim – Romana Agnel

Polecamy!

 

Skip to content